П`ятниця, 15.11.2019, 00:04
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Вишнівчицька ЗОШ І-ІІІ ст

Меню сайту
Категорії розділу
Новини [840]
Досягнення [16]
Досягнення учнів
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Наше опитування
В якому році Ви закінчили школу?
Всього відповідей: 342
Наші спонсори

Загородний Михайло Васильович

Герега Олександр Володимирович

Гута Іван Миколайович
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання

Міністерство освіти і науки України
Чемеровецький районний методичний кабінет
Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Прогноз погоди

Військово-патріотичне виховання

Виступ заступника директора школи з виховної роботи, Потерайко Д.О..,яка проаналізувала роботу педагогічного колективу щодо  організації патріотичного виховання учнівської молоді. Модель нашої школи – « Школа звичаїв та традицій». Всю свою діяльність наш педагогічний колектив спрямовує на реалізацію даної моделі школи протягом 5 років та  Концепції національно – патріотичного виховання. На минулій колегії, коли розглядалось дане питання, я запинялась конкретно та  розповідала які  заходи ми проводимо в школі по місяцях. В 2011 році 05 травня питання « Про організацію національно – патріотичного виховання учнівської молоді через реалізацію моделі школи» розглядалось на засідання педагогічної ради.
 Розпочинаючи з 22 вересня, традиційного походу до могили партизанів, проведення екскурсійних поїздок, проведення уроків пам’яті, уроків мужності, екскурсій по шкільному Залі Бойової Слави та шкільних музеях, традиційного «Конкурсу пісні та строю»,  прийому в піонери, вшанування воїнів - афганців, які є випускниками нашої школи, зокрема пам’яті Івахова Микола, чиє ім’я носить піонерська дружина. До дня захисника Вітчизни в школі традиційно проводиться конкурс «Вишнівчицькі  забави».  Традиційно всіх гостей школи ми зустрічаємо шкільним хором та духовим оркестром, екскурсоводи проводять екскурсії по школі. 2 квітня  в школі проводиться лінійка вшанування пам’яті С.М. Раєвского чиє ім’я носить школа. Виховуємо ми в своїх вихованців і любов до землі, привчаючи до роботи  на НДД. Не так багато залишилось живих ветерані ВВВ на території села, але учні – волонтери систематично надають шефську допомогу та вітають їх із святами. Це традиційно є в нашій та Ваших школах. 
Але ми не зупиняємось та постійно в пошуку. В цьому навчальному році із 7 класів середньої та старшої школи 6 класів активно включились в роботу над проектами, що сприяють національно – патріотичному вихованню учнівської молоді.5 клас – працює над проектом « Фольклор нашого села».
6 та 11 класи – «Наші випускники – наша гордість», оскільки працюючи над створенням музею школи, ми з’ясували, що наші випускники досягли значних результатів І ми маємо ким пишатись.
7 клас – «Заочна подорож в минуле села». Я особисто проживаю на території села більше тридцяти років, але не знала, що колись на території села був цегляний та скляний заводи, є на полі кургани, є підземні ходи, які виходять в Смотричі.  Тому   класний колектив  буде збирати спогади старожилів села та оформляти даний проект.
  Любителям музики добре відомий Вишнівчицький духовий оркестр. Започатковано оркестр ще у  1956     році. І сьогодні духовий оркестр села ( старші чоловіки ) носить звання народного, а шкільний духовий -  зразковий  аматорський колектив. І про історію сільського духового, про покоління музикантів  робить проект 8 клас.
    Не може бути майбутнього без минулого. Всім відомо, що Вишнівчицький цукровий завод, який коли входив у трійку найкращих заводів України зник. Але ми не втрачаємо надії, що колись може не дуже в далекому майбутньому  хоч якесь підприємство на кілька сотень робочих місць відновиться на базі нашого, Вишнівчицького цукрового заводу.  Щоб учні школи пам’ятали історію нашого заводу, 9 – класники працюють над проектом «Реалії та міфи цукроварні села Вишнівчик».
1- 4 класи з метою вивчення свого роду працюють над проектами «Моє родинне дерево» 
  Наш педагогічний та  учнівський колективи працюють над  виконанням Концепції національно – патріотичного виховання учнівської молоді, але як в кожній школі, так і в нашій, є свої проблеми.
 Ми докладаємо максимум зусиль для залучення батьків та громадськості села, до виховання молоді, але цього недостатньо. Так під час святкування свята « Татусеве свято», ми залучали народний колектив будинку культури села Вишнівчик для  виконання українських народних пісень, але ще такої чіткої лінії в співпраці ми не можемо вибудувати. Над чим і ще плануємо працювати шляхом залучення батьків до гурткових занять, розучування із дітьми місцевого фольклору.  Клаcні керівники поставили перед собою завдання посилити роль родинного виховання з метою покращення мікроклімату в класному колективі шляхом проведення родинних свят, походів по місцевих пам’ятках.    Успішне становлення Української держави неможливе без відродження та розвитку національної системи освіти і виховання, без формування у підростаючого покоління високого рівня духовності та патріотизму.   Формування громадянина-патріота можливе не лише на основі створення необхідних зовнішніх, об’єктивних виховних умов, але й з врахуванням індивідуальних, вікових особливостей дітей та молоді, їх здатності до прийняття патріотичних ідей, національних цінностей, прагнень до розбудови держави.    Сучасні перетворення в нашому суспільстві призвели до гострої потреби у компетентних громадянах. І, звісно, основу формування ключових компетентностей особистості повинна закласти сучасна школа. Сьогодні школа повинна навчити учня вчитися, планувати свою працю, вчитися самостійно, самому шукати шляхи власного розвитку. Йдеться не про те, щоб начинити школяра новими даними про новітні відкриття й забезпечити науковий підхід до змісту освіти, а насамперед про розвиток навичок самостійності навчання, здатності до самоорганізації й планування часу, відповідальності, комунікабельності, уміння працювати в команді — якості, що майже не розвинені у наших дітей.   Важливо навчити, як отримані знання використовувати. Тому, на перший план виходить набуття навичок, освоєння певних особистісних технік, розвиток здібностей діяти, використовуючи всі наявні ресурси. Учень не повинен поглинати "готові" знання — він їх повинен здобувати сам і зрозуміти, чого йому не вистачає, щоб досягти успіху. Набуває значення й пошук рішення — не саме рішення, а шлях, який веде до нього. Потрібно формувати мотивацію учнів до навчальної діяльності.   Втрата частиною учнів мотивації до навчання, зацікавленості у результатах — камінь спотикання на шляху до якісної освіти. У чому коріння цього явища?
- По-перше, невміння вчитися й долати труднощі.
- По-друге, перевантаження навчальних програм (розум людини, за влучним висловом Плутарха, не глек для рідини, а вогонь, який треба запалити). 
- По-третє, одноманітність навчального процесу. 
- По-четверте, обмеженість методів організації навчального процесу, авторитарність учителів і батьків. 
   Основними умовами створення психологічного комфорту є:
- задоволення потреб дитини;
- створення позитивної атмосфери для досягнення спільних цілей;
- відчуття рівного серед рівних;
- сприймання вчителя як друга, порадника.
   Усе це допомагає дитині почуватися комфортно, захищено. 
    Принцип суспільно - спрямованої діяльності учнів.  вимагає, щоб зміст роботи шкільних гуртків, відповідав потребам розбудови української держави, відображав досягнення сучасної науки, техніки, культури і мистецтва. У позакласній діяльності слід ураховувати бажання школярів, їх пропозиції, щоб кожен із них виконував цікаву для себе роботу. Під час занять перед  учнями  слід ставити завдання пошукового характеру: створення нових приладів, удосконалення наявних; приділення особливої уваги творчому підходу до справи тощо. 
   Позакласна робота повинна бути логічним продовженням навчально-виховної роботи, яка здійснюється на уроках. Так, знання з фізики можуть бути поглиблені й розширені на тематичному вечорі, а з літератури — під час обговорення кінофільму чи спектаклю за літературним твором. 
   Патріотичний напрямок виховної роботи знайшов відображення у проведені заходів, свята «Першого Дзвоника» - де вся школа майоріла різнобарвними вишиванками та державною символікою,  Дню партизанської слави  - похід до пам’ятного знаку  партизанам, відкриття пам’ятного знаку «Небесній сотні» у висадженому ліс, Міжнародного дня людей похилого віку і Дня ветерана, загально-шкільній  лінійці присвяченій відкриттю патріотичної гри «Джура»,  Дню Збройних Сил України та висвяченій цьому грі «Козацькі забави», Дню визволення України від німецько-фашистських загарбників.
Протягом року діє акція «Почни добро з себе» - по збору матеріальної та фінансової допомоги бійцям у зоні АТО
Проводяться позакласні заходи та класні години за темою «6 грудня – День захисників України»;змагання до Дня Збройних сил України;  зібрано матеріали до зали Бойової Слави -  «Героїв треба знати в обличчя». Систематично проводяться акції «Милосердя».
   Також учні школи у вересні-грудні 2014-2015 н. р. прийняли участь у різноманітних конкурсах з патріотичного напрямку:
- Районний конкурс соціальних проектів, виборовши призове місце провели у районні «Солодкий Ярмарок» виручені кошти перерахували  бійцям АТО.
- Районний конкурс патріотичної пісні «Сурми звитяги» - конкурсанти якого з гордістю співали сучасні патріотичні пісні.
- Шкільний конкурс малюнків «Україна єдина» - відкриття виставки малюнків.
- Шкільна акція «Лист солдату»
- Шкільна акція «Оберіг солдату»
Одним з аспектів патріотичного виховання є прищеплення учням гордості за свою Батьківщину, любові до рідного краю, його традицій. Реалізація даного аспекту відбувається через проведення Класними керівниками різноманітних екскурсій, виховних годин, бесід, зустрічей та вечорів.    
   Проблема патріотичного виховання як соціального явища цікавила людей з давніх часів та особливо актуальною є на сьогодні. Основними джерелами впливу макрофакторів на соціалізацію особистості є країна, нація, суспільство, держава. Період шкільного віку характеризується тим, що дитина неусвідомлено, але міцно засвоює погляди, оцінки, манери поведінки оточуючих її людей, формуються моральні риси характеру, поведінкові стереотипи та ціннісні орієнтації, закладаються основи для формування патріотичної свідомості.  Потрібно оперувати такими духовними поняттями, як віра, надія, любов й обґрунтовувати це реальними фактами з життя, тому що теорія й практика повинні бути рівнозначними.
Учитель повинен не примушувати дитину вчитися, а заохочувати.