Четвер, 14.11.2019, 23:57
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Вишнівчицька ЗОШ І-ІІІ ст

Меню сайту
Категорії розділу
Новини [840]
Досягнення [16]
Досягнення учнів
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Наше опитування
В якому році Ви закінчили школу?
Всього відповідей: 342
Наші спонсори

Загородний Михайло Васильович

Герега Олександр Володимирович

Гута Іван Миколайович
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання

Міністерство освіти і науки України
Чемеровецький районний методичний кабінет
Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Прогноз погоди

Природознавство та географія

Блог вчителя географії Потерайко Дани Олегівни   http://danapoter.blogspot.com/

НАКАЗ
 

  Про стан викладання природознавства в школі.


  Відповідно до річного плану роботи школи, з метою перевірки стану викладання природознавства в школі, директором школи вивчалось дане питання протягом січня- лютого.
  Вчителька природознавства Захарчук Л.В. та вчителі початкових класів Мальована Р.І., Карпатська Т.В., користуються в своїй роботі відповідною нормативно – правовою базою, а саме : „Законом України „ Про освіту”, „ Постановою Кабінету Міністрів України „ Про перехід ЗОНЗ на новий зміст, структуру та 12- річний термін навчання”, Базовим навчальним планом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, та іншими документами.
  Керуються в своїй роботі вчителі державною програмою „Прирознавство ” 2005 року та програмою для середньої загальноосвітньої школи 1-4 класів «Київ – 2006 року» видання з пояснювальною запискою з якою глибоко обізнані. Відповідно до програми складено календарне та поурочне планування, яке відповідає всім вимогам сучасного уроку. При підготовці до уроку вчителі користуються сучасною науково – методичною літературою, фаховими журналами, методичними листами, газетами, завдяки чому всі уроки проводяться на науково – теоретичному рівні.
  Високої результативності в своїй роботі вчителі досягають завдяки 100% забезпеченню учнів діючими підручниками. Вчителі виготовили, а по можливості і придбали роздатковий матеріал , що вдало використовують під час проведення уроків. Весь наявний роздатковий матеріал зібрано та систематизовано по темах . Складено тематичні по поурочні картотеки для кожного класу, систематизовано демонстраційний та наочний матеріал, прилади. З метою результативної організації праці вчителі постійно поповнюють папки текстами контрольних робіт та тематичних атестацій, оформлено папку по підготовці учнів до підсумкової тематичної атестації в Лариси Володимирівни.
  Оформлено в кабінеті географії та природознавства куток по роботі із здібними та обдарованими учнями. Вчителька займається із ними за індивідуальною програмою. Розроблено також рекомендації по підготовці учнів до конкурсів, систематично поповнюють завдання, які використовують під час занять із здібними та обдарованими учнями.
Зміст навчального матеріалу в початковій школі розділено за розділами : природа і ми, нежива природа, жива природа.  
  Під час відвідування уроку в 3 класі у вчительки Карпатської Т.М. 10.01 «Що таке природа. Якою буває природа. Охорона природи» вчителька провела екскурсію «Різноманітність природи (нежива й жива природа), зміни в природі, спричинені людиною, охорона природи»(до розділу «Природа і ми»). До теми «Жива природа» вчителька 21.02 провела під час уроку «Рослини. Різноманітність рослин. Значення рослин у природі» екскурсію «Ознайомлення з різноманітністю рослин», де показано учням всі рослини нашої місцевості на фото та по школі.
  Практикує проведення уроків природознавства вчителька Мальована Р.І. і кабінеті інформатики використовуючи програму «Сходинки до інформатики».Учні із великим задоволенням працюють з програмою, вивчають де тварини проживають, їх характери, повадки. Під час вивчення теми «Україна – наша Батьківщина» вчителька використовує таблиці «Природні зони», карту «Фізична карта України», «Природні зони України».
  Практикують вчителі розв’язання проблемних завдань, які дають можливість учням розкрити свої можливості . Кожен урок вчителів носить емоційний настрій, що дає можливість учням відчувати себе комфортно на уроці.
  Наприкінці кожного уроку Лариса Володимирівна та вчителі початкової школи обговорюють разом з учнями їх досягнення за урок, дають чіткі настанови на наступний урок та глибоко аналізують виконання учнями запропонованих вправ із їх корекцією, вчителі роз’яснюють учням, як раціонально організувати свою навчальну роботу під час домашніх занять. Всі бали, які виставляються учням в кінці уроку аргументуються згідно критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з предмету «Природознавство».
  Більш ефективній реалізації поставлених завдань на уроці сприяє врахування самооцінки учнями свого самопочуття, емоційного стану. Дана мета досягається шляхом переходу від простого до складного, що допомагає активізації пізнавальної діяльності учнів. Відповідно до тем та структури уроків змінюються форми і методи роботи, які включають групову та індивідуальну, фронтальну та колективну. Характер вправ відбиває диференційований підхід до навчання, частина їх вимагає простої репродукції, частина-стимулює учнів до пошукової діяльності. Всі вправи пропонуються учням з урахуванням індивідуальних та вікових особливостей учнів, так щоб вони були доступні й зрозумілі, логічно пов”язані між собою. 
  Особливу увагу звертають вчителі на використання в практиці роботи психофізіологічних особливостей своїх учнів та вміло використовують їх під час проведення уроків та в позаурочній діяльності. З метою розвитку пам”яті учнів вчителі намагються на кожному уроці використовувати наочність, дидактичний та роздатковий матеріал, який сприяв би кращому засвоєнню матеріалу.
  З метою глибокого розкриття теми уроку вчителі використовують в практиці своєї роботи найновіші досягнення педагогічної науки: активні та інтерактивні методи навчання , методи особистісно – орієнтованого навчання, проектні технології та інші. На уроках природознавства в 5-6 класах Лариса Володимирівна використовує такі методи навчання: робота в малих групах, мозковий штурм, „Мікрофон”, метод „ Прес”, метод „ Двох підручників”, розігрування ситуацій за ролями, уроки – дискусії. Використовуючи різні методи, створюється під час уроку нетрадиційна атмосфера в класі, яка сприяє розвитку в учнів пізнавальних інтересів, формує міцні і глибокі знання, розвиває мислення учнів, їх увагу, пам”ять, спостережливість, кмітливість, самостійність, уважне ставлення один до одного. Формується власна точка зору, готуються учні до свідомої активної участі в суспільному житті України, вмінню застосовувати отриманні знання у повсякденному житті. З метою розвитку пізнавальної активності школярів вчителька систематично проводить нестандартні уроки, на яких учні пізнають світ цікавого , виконуючи нестандартні завдання, використовуючи в практиці роботи проектні технології. Всю свою діяльність вчителька направляє на створення сприятливих умов для розвитку творчої особистості школяра. Намагається вчителька шанувати в кожному учневі особистість, рахуватись з його думками, переконаннями, інтересами, систематично дотримуються заповіді „не зашкодь”. Підтримується атмосфера співробітництва, ставлячи перед учнями складнішу мету, вказуючи на її виключну трудність, намагається вселити впевненість, що поставлена мета буде досягнута, всіляко намагається стимулювати зусилля кожного учня. Кожен урок – це намагання вчителя реалізувати індивідуальний підхід до кожного учня, врахування індивідуальних особливостей під час виконання завдань, опитування, контрольних та тематичних робіт.
  Особлива увага звертається на проведення уроків заліків, уроків –практикумів, практичних робіт, що вимагається державною програмою.
  Всього протягом січня - лютого відвідано 15 уроків у вчительки природознавства Захарчук Лариси Володмирівни. З відвіданих уроків можна зробити висновок, що вчителька проводить уроки на достатньому науково – теоретичному рівні, правильно вибирає триєдину мету кожного уроку, яку чітко реалізовує протягом уроку. Перед початком вивчення теми вчителька ознайомлює учнів із планом вивчення теми. Вдало проводить організаційний момент, під час якого даються лаконічні установки на весь урок і на найближчий етап теми, що вивчається, цілеспрямовано організовується вся робота учнів класу протягом уроку. Так під час уроку з природознавства у 5 класі 20.01.2011р. тема «Земля – планета Сонячної системи. Форма та розміри Землі. Обертання Землі навколо своєї осі» вчителька запропонувала учням такі форми роботи: актуалізація опорних знань учнів, розгадування кросворду, подання нового матеріалу, робота із зошитом, робота в групах, творча робота над виконанням завдання вчителя, взаємоперевірка виконаних завдань, повторення і закріплення вивченого на уроці, метод „ Прес” . Вчителька будує гнучку структуру уроків, під час проведення яких використовує різні види робіт, які чергуються з обліком продуктивності праці. Використовуються різні види опитування учнів : самостійні роботи, уроки – заліки, уроки – захисти проектів. Практикується проведення уроків з використанням активних та інтерактивних методів навчання, на кожному уроці вчителі користуються особистісно зорієнтованими вимогами. Практикує вчителька проведення уроків із проблемно – пошуковими ситуаціями, які сприяють активній пізнавальній діяльності учнів. Особлива увага звертається на самостійну роботу учнів на уроках. Звертається велику увага і на виконання домашніх завдань. Так , під час проведення уроку у 6 класі запропоновано учням вдома розробити проект до теми уроку «Екосистеми своєї місцевості: ліс, степ, прісна водойма». Практикує вчителька використання елементів самонавчання та самовиховання у навчальному процесі. Звертається увага на раціональне поєднання індивідуальних, колективних та групових форм на уроці. Так , під час проведення уроку у 6 класі по темі „Штучні екосистеми. Поле. Сад.» вчителька вдало поєднала даних три форми роботи на уроці , залучивши здібних дітей до роботи з карточками, слабші учні працювали в парах , в кінці уроку колективно учні давали відповіді на запитання вчительки.
  Велика увага приділяється реалізації міжпредметних зв’язків під час проведення уроків прородознавства. Так, під час проведення уроку в 5 класі по темі « Повітряна оболонка землі. Температура повітря» вчителькою використано зв’язки з географією, математикою, а 6 класі під час вивчення теми «Машини та механізми, їх роль у житті людини. Речовини та матеріали, з яких їх виготовляють» використано між предметні зв’язки з фізикою, хімією.
  Лариса Володимирівна активно впроваджує комп’ютерні технології навчання. Вчителька використовує в практиці роботи «Програмний методичний комплекс «Природознавство» 5-6 класи». Дані уроки проводяться кабінеті інформатики з використанням мультимедійних презентацій та даного методичного комплексу.
Програмний методичний комплекс «Природознавство» 5-6 класи» містить 8 розділів. На прикінці кожної теми є тестові питання, на які учні повинні дати відповіді.
  Кожен урок має своє логічне завершення, вчителька проводить виставлення оцінок з мотивацією, повідомляють домашнє завдання з чітким коротким інструктажем щодо його виконання.  

  Дані результати контрольних робіт свідчать про підтвердження учнями своїх балів, адже в тематичних атестаціях , проведених вчителькою та дирекцією школи є незначні розбіжності, що свідчать про об'єктивність оцінювання учнів.
   
  Велику увагу приділяє Захарчук Л.В. виконанню „Положення про навчальні кабінети ЗОНЗ”. Так, географічний кабінет, яким завідує вчителька, забезпечує оптимальні умови для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року № 24. В кабінеті створено передумови для організації індивідуального та диференційованого навчання учнів, реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання з предмету, організації роботи гуртка, проведення засідань шкільних методичних об’єднань, індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науково-методичного рівня.
  Кабінет сприяє забезпеченню належного рівня викладання навчальної дисципліни, підвищенню ефективності праці, підвищенню рівня навчальних досягнень і прищепленню інтересів учнів до навчального предмета. Під час проведення уроків активізується пізнавальна діяльність учнів (у засвоєнні навчального матеріалу бере участь більше аналізаторів – слухових, зорових, тощо), що позитивно впливає не тільки на розум учнів, а й на їх емоції. Також підвищується інтерес учнів до матеріалу, що сприяє якісному засвоєнню основних питань, навчає застосовувати їх на практиці, формує вміння робити аргументовані висновки, розвиває наукове мислення. Крім того, проведення уроків в навчальному кабінеті забезпечує здійснення між предметних зв’язків.
  Щодо матеріально-технічного забезпечення навчального кабінету, то комплектація його обладнанням здійснена відповідно до типових переліків навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання та обладнання загального призначення, що відмічено в паспорті кабінету.
  У кабінеті є в наявності нормативно-правова база викладання предмета, бібліотека науково-популярної, довідково інформаційної, методичної літератури, програмне забезпечення інваріантної та варіативної частини навчального плану. Також кабінет забезпечений фаховими журналами. Крім того, в кабінеті зберігаються розробки уроків за інноваційними технологіями, розробки позакласних виховних заходів, матеріали роботи над власною методичною проблемою. Також оформлено кутки по роботі із здібними учнями, де зберігається банк даних учнів. В кабінеті розміщені постійні або змінні експозиції: правила роботи в кабінеті, календар природи для 5 класу.
  В школі функціонує методичне об”єднання вчителів природничо – математичного циклу, під час засідань якого вчителі знайомляться із новинками в роботі колег школи, району, обмінюються досвідом . 
  Однак в роботі вчителів є ряд недоліків на які необхідно звернути увагу.
  Враховуючи вище сказане
  Наказую:

1. Вчительці Захарчук Л.В.:
1.1. Поновити картотеку поурочного та тематичного планування.
1.2. Розробити контрольні роботи з використанням завдань ЗНО.
1.3. Враховувати при оцінюванні виконання учнями будь-яких навчальних завдань демонстрацію власного мислення, враховувати їх розуміння взаємозв’язків між природніми об’єктами, уміння порівнювати, пояснювати, аналізувати.
1.4.Залучати учнів школи до дослідницької діяльності в МАН з природознавства
2.3. Застосовувати засоби підвищення інтересу учнів до виконання домашнього завдання, використовувати методи заохочення учнів на уроці
2. Вчителям природознавства початкової школи використовувати в практиці роботи комп’ютерні технології викладання предметів.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. 
   

  Директор школи Старушок Л.І.