Понеділок, 23.09.2019, 20:46
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Вишнівчицька ЗОШ І-ІІІ ст

Меню сайту
Категорії розділу
Новини [825]
Досягнення [16]
Досягнення учнів
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Наше опитування
В якому році Ви закінчили школу?
Всього відповідей: 342
Наші спонсори

Загородний Михайло Васильович

Герега Олександр Володимирович

Гута Іван Миколайович
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання

Міністерство освіти і науки України
Чемеровецький районний методичний кабінет
Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Прогноз погоди

Вчителям

 
 
 
[Довідник] для вчителів

Батьківські збори


Батьківські збори є необхідним атрибутом шкільного життя.

Як зробити їх цікавими і продуктивними? Вони можуть виявитися особливо корисними починаючому класному керівникові.
1. Для проведення батьківських зборів виберіть найбільш сприятливий день і час, постарайтеся, щоб на цей час ні у вас, ні в батьків ваших учнів не було заплановано ніяких важливих справ, цікавих телепередач і т.п.
2. Визначите одну найбільш важливу проблему, що стосується учнів вашого класу, і на її обговоренні побудуйте розмову з батьками.
3. Особливу увагу зверніть на розміщення батьків у класі. Наприклад, можна розставити столи й стільці по колу, щоб всі учасники батьківських зборів добре бачили й чули один одного.
4. Підготуйте візитки з іменами батьків, особливо в тому випадку, якщо вони ще недостатньо добре знають один одного.
5. Разом з батьками придумайте правила для учасників зборів. Наприклад: знімати верхній одяг обов'язково; не допускається мовчання під час обговорення проблеми; відкидаючи пропозицію (думку), необхідно вносити зустрічну; називати один одного по імені та по батькові або тільки по імені й т.д.
6. Бережіть час людей, запрошених на збори. Із цією метою встановіть регламент і суворо стежте за його дотриманням.
7. У ході зборів використовуйте ігри й групові форми організації взаємодії батьків.
8. Зробіть спілкування на зборах невимушеним і відвертим - може допомогти чашка чаю.
9. Під час обговорення проблемних питань опирайтеся на життєвий і педагогічний досвід найбільш авторитетних батьків, на думку членів батьківського комітету й ради школи.
10. Прагніть до того, щоб на зборах були прийняті конкретні рішення.
Правила поведінки класного керівника на батьківських зборах
1. Педагогові необхідно зняти власну напругу й тривогу перед зустріччю з батьками.
2. За допомогою мови, інтонації, жестів й інших засобів дайте батькам відчути вашу повагу й увагу до них.
3. Постарайтеся зрозуміти батьків; правильно визначити проблеми, що хвилюють їх найбільш. Переконайте їх у тому, що в школи й родини одні проблеми, одні завдання, одні діти.
4. Розмовляти з батьками треба спокійно й доброзичливо. Важливо, щоб батьки всіх учнів - і благополучних, і дітей групи ризику - пішли зі зборів з вірою у свою дитину.

5. Результатом вашої спільної роботи на батьківських зборах повинна стати впевненість батьків у тому, що у вихованні дітей вони завжди можуть розраховувати на Вашу підтримку й допомогу інших учителів школи

Про роботу з батьками

• Поважайте роль батьків.

• Заохочуйте участь.

• Застосовуйте різні види, форми та стратегії для залучення батьків — будьте творчими та гнучкими.

• Порозмовляйте з батьками про взаємні очікування.

Будьте терплячими.

Зосередьте увагу на сильних сторонах сім'ї й дитини та давайте пози¬тивні відгуки. Підтримуйте контакти. Виражайте своє задоволення. Намагайтеся залучити цілу сім'ю. Організовуйте збори так, щоби батьки могли їх відвідати. Дотримуйтесь конфіденційності. Учіть співпрацювати.

Організовуйте співпрацю батьків з батьками. Проводьте спільні культурні заходи.

Отже, успішній адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі сприятимуть цілеспрямована координація дій учителів, їхній професіоналізм і досвідченість.

Такий підхід до забезпечення наступності гарантує: на етапі початкової освіти — збереження цінності цього вікового періоду, пізнавально-особистісний розвиток дитини, її готовність до взаємодії з навколишнім середовищем; розвиток провідної діяльності як фундаментального новоутворення молодшого шкільного віку; спрямованість освітньо-виховної роботи на ті вимоги, які будуть пред'явлені в основній школі; на етапі базової середньої освіти — спирання на наявний рівень навчальних досягнень молодшого шкільного віку, їх активне використання в навчально-виховному процесі; індивідуальну роботу в разі інтенсивного розвитку, спеціальну допомогу в корекції несформованих на попередньому етапі якостей, розвиток провідного виду діяльності як фундаментального новоутворення середнього шкільного віку та перспективний розвиток якісно нових видів діяльності й форм взаємодії з навколишнім середовищем, нових рис особистості школяра.?>

 
 
Оплата праці педагогів у період карантину здійснюватиметься за посадовим окладом
01:06

У відповідності до Галузевої угоди між Міністерством освіти та ЦК Профспілки працівників освіти, оплату простою не з вини працівника рекомендовано здійснювати в розмірі не менше тарифної ставки (посадового окладу)
Міністерство освіти і науки України (МОН) та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на численні запитання з місць стосовно оплати праці працівників у період тимчасового зупинення навчання рекомендують керуватися положеннями Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2007- 2009 роки.

Як зазначається у спільному листі Міносвіти та ЦК Профспілки від 02 листопада 2009 року, Положення Угоди діють безпосередньо та поширюються на працівників закладів та установ освіти, які перебувають у сфері дії сторін Угоди, і є обов'язковими для включення до колективних договорів, угод нижчого рівня (п. 1.4 Угоди).

Відповідно до пункту п. 8.3.4 Угоди, оплату простою не з вини працівника рекомендовано здійснювати в розмірі не менше тарифної ставки (посадового окладу).

Щодо педагогічних працівників, то оплату їх праці у випадках, коли впродовж певного періоду заняття не проводяться з незалежних від них причин (епідемії, метеорологічні умови тощо), рекомендовано провадити з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації.

З метою недопущення зниження рівня соціальної захищеності освітян, особливо в умовах поширення епідемії грипу та гострих респіраторних захворювань, Міністерство освіти і ЦК Профспілки просять керівників навчальних закладів, установ освіти і науки та профспілкові органи забезпечити збереження на цей час за працівниками заробітної плати незалежно від режиму роботи закладів, установ.

Як повідомлялось раніше, Міністерство освіти і науки (МОН) вимагає не допускати примусового відправлення педагогічних працівників у відпустки у період карантину

Опис досвіду
 вчительки географії
 Захарчук Лариси Володимирівни
по проблемі
« Формування пізнавальної активності школярів на уроках географії через використання проектної діяльності»
 
Я, Захарчук Л.В. працюю у Вишнівчицькій ЗОШ І – ІІІ ступенів вчителем географії з 2006 року. У своїй роботі керуюся такими нормативно – правовими документами, як Конституція України, державна національна програма « Освіта», програма з географії, державний стандарт базової і повної середньої освіти. Зміни економічної ситуації в дер­жаві впливають і на зміст географіч­ної науки. Посилюється економі­зація та екологізація географічної освіти. Ці зміни потребують від вчителя удо­сконалення навчально-виховного процесу, як однієї з умов зростання інтересу учнів до навчання і під­вищення якості їх знань. А це в свою чергу передба­чає застосування на уроках найрізноманітні­ших прийомів. Адже правильний вибір форм і методів навчання — одна з найголовніших умов підвищен­ня ефективності уроку. Важ­ливою рисою сучасного уроку є ак­тивна діяльність учнів. Це насам­перед їх активність у навчанні, яка формується в процесі пізнавальної діяльності й характеризується сві­домими та цілеспрямованими зу­силлями. Активізація пізнавальної діяльності спрямована не лише на активність мислення, а й на підви­щення розумових зусиль, на поліп­шення процесу засвоєння знань, умінь і навичок. Підвищення ефективності уроку, рівня пізнавально­го інтересу до вивчення географії сприяє залученню учнів до участі в позакласній роботі. Під час такої діяльності, закріплюючи вивчене на уроках, учні набувають практичних навичок, а все те нове, що виникає в ході їхньої діяльності, спонукає до нових пошуків, більш поглиб­леного вивчення предмета, прояву інтересу до нього. Роль сучасного вчителя не в тім, щоб ясніше, зрозуміліше, красивіше, ніж у підручнику, повідомляти ін­формацію, а в тім, щоб стати організатором пізна­вальної діяльності, де головною діючою особою стає учень. Однією з умов активізації учнів на уроках і в позаурочний час є залучення їх до проектної діяльності. Як свідчить досвід останнім часом досить прогресивною педагогічною технологією є метод проектів, який у більшості випадків відповідає особливостям і потребам старшокласників. Так саме проектна діяльність є однією з форм активного навчання саме проектна технологія принципово відповідає зворотному зв’язку між теорією та практикою в процесі навчання, виховання і розвитку особистості. Проектна діяльність є інноваційною педагогічною методикою. На мій погляд, ця діяльність дозволяє вчителям найбільш повно враховувати індивідуальні особливості кожного учня, тобто реалізовувати особистісно орієнтований підхід у навчанні, заснований на особистісних характеристиках інтелектуального, морального, фізичного розвитку дитини. Я вважаю, що метод проектів дозволяє вирішити проблему мотивації, створити позитивну атмосферу навчання, навчити дітей застосовувати свої знання на практиці для вирішення життєвих і особистісних проблем. Проект – це робота, що самостійно планується і реалізується учнями. Опановуючи культуру проектування, учень привчається творчо мислити, самостійно планувати свої дії, удосконалює свої навички і культуру спілкування та співробітництва. Отже, суть проектної технології – стимулювати інтерес учнів до певних проблем, які передбачають володіння певною сумою знань, та через проектну діяльність, яка передбачає розв’язання однієї або цілої низки проблем, показати практичне застосування надбаних знань. Метою навчального проектування є створення вчителем таких умов, за яких результатом є індивідуальний досвід проектної діяльності учня. Під час використання технології вирішується ціла низка різнорівневих дидактичних , виховних, розвивальних завдань: - розвиваються пізнавальні навички учнів; - формуються вміння самостійно конструювати свої знання; - уміння орієнтуватися в інформаційному просторі; - активно розвивається критичне мислення. Працюючи над проблемою зрозуміла, що найбільш цікавою, пізнавальною і творчою роботою для школярів є залучення їх до розробки презентацій з різних тем уроків. Вони зручні тим, що в процесі розробки в певній послідовності добирається саме той матеріал – і наочний ( у вигляді слайдів, відео сюжетів,анімації), і текстовий, що необхідний для конкретного уроку. Наприклад під час вивчення у 10 класі розділу «Регіональна географія» у своїй практиці залучаю учнів до складання презентацій країн згідно плану характеристики. План складання презентації країни 1. Показати географічне положення країни 2. Ввести інформаційну сторінку, де будуть зазначені площа території, форма правління, система державного устрою, кількість населення, національний склад, тип відтворення , густота населення тощо ( можна використовувати графіки, таблиці, діаграми) 3. Галузі спеціалізації країни. 4. Основні сільськогосподарські галузі( інформація може бути текстовою і наочною) 5. Використовувані види транспорту. 6. Експорт та імпорт товарів. 7. Центри культури. 8. Національні особливості( звичаї, традиції, обряди) 9. Рекреаційні зони. 10. Висновки, відгуки. Хочу відзначити, що учні з інтересом виконують такі творчі завдання. Так, учнями 10 класів складені такі індивідуальні міні - проекти, як « Єгипет – туристичний рай» ( Лупійчук Б.), «Заочна подорож Фінляндією – країною тисячі озер!» ( Захарчук В.), «Китай – батьківщина маленької панди»( Кийовська Т.), «Найвідоміші курорти Іспанії» (Брень І.) також колективні презентації « Запрошуємо до Непалу» , « Заочна подорож в минуле», « Диво Вишнівчицького лісу». Така форма роботи дала можливість мені урізноманітнити урок, а дітям краще засвоїти матеріал, проникнути в зміст досліджуваного питання. Крім цього, учні привчаються працювати з комп’ютером, користуватися Інтернет – ресурсами тим самим використовувати наукову, науково – популярну, довідкову, статистичну, пізнавальну й освітню інформацію. Таким чином метод проектів у процесі навчання географії не лише полегшує засвоєння навчального матеріалу, але й надає нові можливості для розвитку здібностей учнів, підвищує рівень мотивації до предмета. Використання проектної діяльності дозволяє забезпечити школярів навчальною, науковою, електронною інформацією, на основі роботи з якою учні отримують географічні знання, практичний досвід. Крім того, таке навчання виховує індивідуальні особливості особистості, значно активізує пізнавальну діяльність учнів, сприяє розвитку творчих здібностей. Ще однією з умов активізації учнів на уроках є постановка перед ними пізнавальних завдань. Ці пізна­вальні завдання я використовую у формі проблемних питань, що створюють проблемну ситуацію. Другий важливий шлях створення проблемної ситуації — зв'язок матеріалу, що вивчається, з досвідом учнів. На­приклад, під час вивчення теми «Атмосфера» у 6 класі описую знайомі учням природні явища (хмари, роса, дощ тощо) і ставлю перед ними зав­дання: пояснити причини їх виник­нення. На початку уроку для від­повіді в учнів не вистачає знань. У ході уроку, засвоївши знання вони пояс­нюють причини цих явищ. Завдяки постановці проблемного запитан­ня учні на уроці починають мисли­ти цілеспрямовано й активно. Особливо велике значення для ак­тивізації пізнавальної діяльності учнів на уроках географії має на­вчання їх прийомів роботи з підруч­ником і атласом, зошитами з дру­кованою основою. Одним з етапів формування умінь і навичок роботи з підручни­ком є конспектування, складання таблиць. Іноді даю домашнє завдання учням у вигляді таб­лиці, щоб вони вчилися читати її. Наприклад, під час ви­вчення теми «Літосфера» в 6 класі для закріплення вивчено­го матеріалу пропоную учням самостійно скласти таблицю «Види вивітрювання». Вид вивітрювання Вплив на гірські породи
Фізичне Руйнування гірських по­рід під впливом різкої зміни температури по­вітря
ХімічнеРуйнування гірських по­рід під впливом води та розчинів
Органічне Руйнування гірських по­рід під впливом живих організмів
Таблиця 1 Працюючи з таблицями, учні кон­центрують свою увагу на змісті тек­сту, а це сприяє підвищенню рів­ня їхньої пізнавальної активності. Для розвитку логічного мислен­ня учнів застосовую такий при­йом, як складання схем за текстом підручника. Залежно від характе­ру матеріалу схеми бувають різних видів. Наприклад, учням 6 класу, які вивчають тему «Внутрішня бу­дова Землі», пропоную прочита­ти текст і відповісти на запитання: «З яких основних частин складаєть­ся Земля?». Після з'ясування цього питання учні в зошиті креслять схему. Земля Земна кора Мантія Ядро Рис. 2 Складніші схеми учні креслять, коли вивчають тему «Мінераль­ні й гірські породи, Кам’яна сіль, гіпс

Вугілля, торф

Пісок, глина

Гнейс, мармур

уламкові

хімічні

органічні

метаморфічні

магматичні

Гірські породи

осадові

що складають земну кору», виконуючи поступово кілька завдань. Базальт, граніт

Рис. 2 Під час вивчення теми «Залежність клімату від широти місцевості» учні дізнаються про те, що клімат будь-якої місцевості залежить від геогра­фічної широти, тобто від кута па­діння сонячних променів на зем­ну поверхню. Далі, міркуючи над цією закономірністю, разом з дітьми робимо ви­сновок, що чим ближче до екватора, тим більший кут падіння сонячних променів, отже, тим більше нагрі­вається земна поверхня і тим вища температура повітря. Потім я пропоную учням визначити причи­ну (географічну широту) і наслідок (кут падіння сонячних променів, кількість сонячного тепла, темпе­ратура повітря) цього явища. За­лежність між причиною і наслідком показуємо схематично: Географічна широта кут падін­ня сонячних променів кіль­кість сонячного тепла темпе­ратура повітря

Зорова пам'ять учнів розвинена добре, тому схематично будь-який матеріал сприймається краще. Так у 8 класі, характеризуючи різні природні комплекси, вико­ристовую схеми-таблиці. Наприклад, схема­тичне відображення фізико-геогра­фічного районування зони мішаних лісів України. Фізико-географічне районування зони мішаних лісів України

Фізико – географічна країна Східноєвропейська рівнина
Фізико – географічна зона Зона мішаних лісів
Фізико – географічна провінція Українське Полісся
Фізико – географічні області
Чернігівське Полісся
Новгород – Сі- верське Полісся
Волинське Полісся
Житомирське Полісся
Київське Полісся
Вважаю, що сучасний вчитель має оволодіти значною сумою знань (методич­них, педагогічних, психологічних, наукових), мати достатній практич­ний досвід, а головне — постійно шукати нові форми та методи навчання, щоб збудити інтерес учнів і до науки, яку викладає, бажання добре її засвоїти. Особливо це стосується проблеми контролю знань. Практика свідчить про те, що обмежуватися лише усними опитуваннями й словесними методами навчання вже не можна. Одноманітність методів перевірки знань значно знижує активність учнів. Тому, у своїй практиці під час систематизації та контролю знань, умінь і навичок часто використовую географічні диктанти. Диктанти — це не лише один із прийомів організації навчальної діяльності на уроці, в процесі якої учні і письмово відтворюють сприйнятий ними на слух текст, а й продукт цієї діяльності — різновид письмової роботи. Він сприяє організації ритмічної колективної роботи всього класу над одним текстом, дає можливість використовувати для цього тексти з оптимальними для певних умов характеристиками краще, ніж деякі інші прийоми, забезпечує зворотну інформацію, отже, є засобом навчання і контролю. Розподільний диктант Розмістіть перелічені нижче на­зви тварин за природними зона­ми, в яких вони мешкають: тун­дра, степ, савани. Тварини: жирафа, польова миша, песець, північний олень, лев, гієна, ховрах, зебра, поляр­ний вовк, буйвіл, слон, сліпак, хом'ячок сірий. Вибірковий диктант З перелічених слів випишіть такі, що стосуються теми «Гори»: низо­вини, вершини, височини, хреб­ти, Анди, Волинська височина, гір­ські долини, Аравійське плоско­гір'я, вторинні рівнини, Еверест, ущелини. Графічний диктант Закінчіть схему «Води суходолу». Моря, океани, озера, річки, про­токи, хмари, водяна пара, опади, болота, льодовики, підземні води, штучні водойми і канали. Води суходолу


Води суходолу
Рис. 4 Вибірково-розподільний диктант «Гори — рівнини» 1. На карті позначають коричне­вим кольором. 2. За утворенням і віком поділя­ються на первинні та вторинні. . 3. Виділяються окремі вершини. 4. Гімалаї. 5. Амазонська низовина. 6. За віком бувають старі й молоді. 7. Говерла. Словниковий диктант Після вивчення теми дик­тую окремі слова, які учні повинні правильно написати й запам'я­тати. Тема «Географічна карта» Правильно запишіть перелічені і терміни й усно поясніть їх значення: масштаб, бергштрих, меридіан, екватор, азимут, координати. Диктант-змагання 1. Усний диктант між учнями різ­них рядів. Представники кож­ного ряду по черзі називають прикмети поганої погоди. Час на роздуми —10 с. Хто не вкла­дається в цей термін, вибуває з гри. 2. Географічний двобій біля дошки між двома учнями. Товариші з протилежних рядів називають слово-термін, а суперник пояс­нює його значення. Отже, використання проектної технології, активних форм навчання на уроках гео­графії дозволяє мені підвищувати свою професійну компетентність і дає можливість розвивати інформа­ційну компетентність та пізнавальні навички моїх вихованців.

За що платять вчителю!

Статтею 94 Кодексу законів про працю України визначено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому вираженні, яку власник або вповноважений ним орган виплачує працівнику за виконану ним роботу
Згідно зі статтею 115 Кодексу законів про працю України, вона має виплачуватись регулярно в робочі дні у строки, установлені колективним договором, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів.

Із чого складається заробітна плата вчителя?
Умови оплати праці, ставка заробітної плати, посадові оклади регулюються Інструкцію про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти.

Відповідно до ст. 25 ЗУ «Про загальну середню освіту» педагогічне навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу та форми власності складає 18 навчальних годин протягом навчального тижня, що становлять тарифну ставку, а також інші види педагогічної діяльності в такому співвідношенні до тарифної ставки (у відсотках):

класне керівництво - 20-25;
перевірка зошитів - 10-20;
завідування - майстернями (15-20), навчальними кабінетами (10-15), навчально-досвідними ділянками (10-15).
Розміри та порядок установлення доплат за інші види педагогічної діяльності визначаються Кабінетом Міністрів України.

Щомісячна заробітна плата педагогічних працівників установ освіти визначається шляхом множення ставки заробітної плати на їх фактичне навантаження на тиждень і ділення цього добутку на встановлену норму годин на тиждень і виплачується щомісячно незалежно від кількості тижнів і робочих днів у різні місяці року.

Учителям початкових класів, яким із незалежних від них причин не може бути забезпечене повне тижневе навантаження, заробітна плата виплачується в розмірі не нижче місячної ставки, якщо:

у 2-4-х класах уроки образотворчого мистецтва, музики та співів, фізкультури передані спеціалістам;
у 1-х класах учителі за станом здоров'я та з інших причин не можуть вести уроки фізкультури та співів;
у 1-4-х класах шкіл із поглибленим вивченням іноземної мови, у сільських початкових школах, коли вчителі внаслідок своєї підготовки не можуть вести уроки іноземної та інших мов.
Учителям, в яких із незалежних від них причин протягом навчального року навантаження зменшується порівняно з навантаженням, установленим їм при тарифікації, до кінця навчального року виплачується заробітна плата у випадку, коли:

навантаження, що залишилось, вище встановленої норми на ставку - заробітна плата за фактичну кількість годин;
навантаження, що залишилось, нижче встановленої норми на ставку - заробітна плата за ставку, коли немає можливості цих педагогічних працівників довантажити навчальною роботою в даній місцевості за умови виконання іншої організаційно-педагогічної роботи;
при тарифікації навчальне навантаження було встановлено нижче норми за ставку - заробітна плата, установлена при тарифікації, за умови виконання іншої організаційно-методичної роботи.
У випадку, коли в окремі дні (місяці) заняття не проводились із незалежних від учителя причин (сільгоспроботи, епідемії, несприятливі метеорологічні умови тощо), його оплата здійснюється з розрахунку заробітної плати, установленої при тарифікації, за умови, що вчитель виконує іншу організаційно-педагогічну роботу. При відсутності такої роботи час простою оплачується в порядку та розмірах, визначених відповідно до Кодексу законів про працю України.

Місячна заробітна плата директора (керівника) та його заступника залежить від їх освіти, категорії та тарифного розряду, а також від кількості учнів у школі.

Відповідно до Інструкції № 102 тарифний розряд керівника (завідуючого, начальника) закладу з кількістю учнів понад 1500 складає 17, від 501 до 1500 учнів - 16, від 500 учнів - 15.

Які існують надбавки до заробітної плати (посадового окладу) вчителів, викладачів та інших педагогічних працівників?

Відповідно до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти до надбавок, на які нараховуються премії працівникам освіти, відносять:

високі творчі та виробничі досягнення в роботі;
класність (категорію);
знання та використання іноземної мови в роботі;
виконання особливо важливих (складних) робіт на строк їх проведення;
робота з іноземними учнями;
персональна надбавка, установлена за рішенням органу управління.
Як оплачується перевірка письмових робіт (зошитів)?

Відповідно до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, де зазначено, що вчителям 1-4-х класів загальноосвітніх шкіл за перевірку зошитів учнів проводиться додаткова оплата в розмірі 15 відсотків ставки заробітної плати. Ця доплата проводиться основному вчителю незалежно від навантаження. Якщо в 1-4-х класах уроки з мов проводить інший учитель, доплата йому за перевірку зошитів проводиться за фактичну кількість годин, виходячи з розмірів, передбачених для вчителів початкових класів, з урахуванням кількості учнів.

Учителям 5-11-х (12-х) класів шкіл усіх типів і найменувань проводиться додаткова оплата за перевірку письмових робіт з мов і літератури в розмірі 20 відсотків, математики - 15, іноземної мови, стенографії, технічної механіки (конструювання) та креслення - 10 відсотків ставки заробітної плати. При цьому за перевірку робіт із креслення вчителям загальноосвітніх шкіл доплата не проводиться. Також у початкових класах, в яких заняття повинні вести два вчителі, у випадку відсутності другого вчителя по хворобі або з інших причин доплата за перевірку зошитів проводиться як за один клас залежно від загальної кількості учнів. Ця додаткова доплата за перевірку письмових робіт проводиться з урахуванням установленої норми навантаження. У випадку, коли вчитель 5-11-х (12-х) класів має навантаження з предметів, з яких установлена додаткова оплата за перевірку письмових робіт, більше чи менше 18 годин на тиждень (72 години на місяць), доплата відповідно збільшується чи зменшується.

У 1-11-х (12-х) класах шкіл усіх типів і найменувань із кількістю учнів менше 12 осібоплата за перевірку письмових робіт проводиться в розмірі 50 відсотків відповідних доплат. Даний порядок оплати застосовується і при розподілі класів і груп на підгрупи. Перерахунок розміру доплат за перевірку зошитів у зв'язку зі зміною кількості учнів протягом навчального року не проводиться (окрім випадків, коли тарифікація педагогічних працівників здійснюється на початок першого та другого півріччя).

Як оплачується класне керівництво?

Відповідно до інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівникам освіти додаткова оплата за класне керівництво проводиться вчителям (крім керівників) у таких випадках:

учителям 1-4-х класах у розмірі 20 відсотків від ставки заробітної плати;
учителям 5-11-х (12-х) класів у розмірі 25 відсотків від ставки заробітної плати.
У класах (класах-комплектах) шкіл усіх типів і найменувань із кількістюучнів менше 12 осіб оплата за класне керівництво здійснюється в розмірі 50 відсотків відповідних розмірів доплат.

У початкових класах (класах-комплектах), в яких заняття повинні вести два вчителі, у випадку відсутності другого вчителя по хворобі або з інших причин доплата за класне керівництво проводиться як за один клас (клас-комплект) залежно від загальної кількості учнів.

Перерахунок розміру доплат за класне керівництво та за перевірку зошитів у зв'язку зі зміною кількості учнів протягом навчального року не проводиться (крім випадків, коли тарифікація педагогічних працівників здійснюється на початок першого та другого півріччя).

Запитання: Я працюю у школі 15 років, маю звання «учитель-методист». Які надбавки до заробітної плати я маю отримувати? Чи залишиться доплата за звання «учитель-методист» у випадку, якщо я переведусь до іншого закладу освіти (школи)?

У Законі України «Про освіту» зазначено, що виплата педагогічним і науково-педагогічним працівникам надбавок за вислугу років щомісячно у відсотках до посадового окладу (ставки заробітної плати) залежить від їхнього стажу роботи, у відсотках:

3 роки - 10;
понад 10 років - 20;
понад 20 років - 30.
Відповідно до Інструкції № 102 ставки заробітної плати та посадові оклади підвищуються на 15 відсотків за звання «учитель-методист». У випадку переходу працівника з одного закладу до іншого на однакові посади або на посади, які відповідають профілю предмета, дисципліни, що викладається, доплата за звання зберігається до чергової атестації.

Отже, із вищевикладеного можемо зробити висновок, що вам має виплачуватись надбавка до посадового окладу в розмірі 45 відсотків. Ця доплата зберігається за вами в разі переходу в іншу школу.




Звіт про роботу вчительки початкових класів Вишнівчицької ЗОШ І-ІІІ ступенів за 2010 – 2011 н.р. Карпатської Т.М. 

 
  у 2010-2011 навчальному році працювала над проблемою «Творче спрямування діяльності вчителя на всебічний розвиток юної особистості, формування її базових компетенцій на основі вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його потенційних творчих можливостей, інноваційної діяльності».
Метою навчання в школі є виявлення і розвиток здібностей кожного учня, формування духовно багатої, вільної, фізично здорової, творчо мислячої особистості, що володіє міцними базовими знаннями за курс середньої школи.
У колективі налагоджена атмосфера співробітництва, взаємодопомоги, підтримки (взаємовідвідування уроків, спільна розробка уроків, свят, екскурсій, планування). Учителі не тільки вимогливі до себе, але й один до одного (аналіз відкритих заходів, уроків, ранків),адекватно реагують на критику.
Педагоги постійно підвищують свій професійний рівень на курсах, діляться, обмінюються придбаним досвідом зі своїми колегами.
Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів початкових класів за минулий рік показав, що підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів. Адміністрацією школи вивчалось питання «Про стан викладання української мови у початкових класах, навчальних досягнень учнів початкових класів з української мови». З цією метою були проведені письмові контрольні роботи в 1-4 класах, відвідані та проаналізовані уроки української мови у 1-4 класах.
 добрі результати письмових робіт були виявлені в учнів 2-4 класів 
Вчителі початкових класів формують культуру писемного мовлення, проводять систематичну роботу з вивчення орфографії, розвивають практичні навички побудови синтаксичних конструкцій, стежать за охайністю зошитів учнів, вимагають від учнів уважно ставитися до оформлення письмових робіт.
 багато уваги приділяють індивідуальній роботі з кожним учнем, демонструють зразки правильного написання і сполучення букв,проводять уроки та виховні заходи з використанням інноваційних технологій.
Ці уроки використовуються для ознайомлення з новим матеріалом та для його закріплення, для повторення раніше набутих знань, а також для повнішого їх осмислення , формування обчислювальних, графічних умінь та навичок, розвитку основних прийомів мислення розширення світогляду.
В 4-х класах проведена державна підсумкова атестація з укр. мови, математики, укр. Результати перевірки свідчать про те, що вчителі досягли хороших результатів з питань формування загально навчальних умінь і навичок школярів.
Для підвищення навички читання вголос проводились конкурси читців-декламаторів, вікторини..
Також учні початкових класів брали участь в міських олімпіадах, конкурсах, змаганнях.
У конкурсі знавців української мови імені Петра Яцекна, У конкурсі знавців математики, очно-заочній школі « Всезнайко» і отримали дипломи за призові місця.У процесі роботи виправдали себе такі форми : моделювання уроків, індивідуальна та групова робота із слабовстигаючими та обдарованими учнями, корекція знань учнів на основі діагностичної діяльності вчителя, розвиток здібностей і природних обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання, розробка складних тем програми, ознайомлення вчителів із досягненнями психолого-педагогічної науки, прогресивним досвідом, огляд новинок педагогічної та методичної літератури.
Підвищенню педагогічної майстерності вчителів сприяло проведення конкурсу професійної майстерності « Учитель року -2010», в якому взяли участь вчителі початкових класів.
 Група вчителів початкових класів прийняла участь у районній виставці , на яку були представлені цінні методичні матеріали з навчальних предметів:
Кожний вчитель початкової ланки використовує інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виховному процесі початкової школи.
Беруть участь у проведенні електронних засобів навчального призначення для загальноосвітніх навчальних закладівЗастосування електронного супроводу дає можливість зацікавити дітей і сприяє високій результативності навчальних досягнень учнів.
Система роботи в початкових класах побудована так, що всі заходи готуються спільно: учитель – вихователь – батьки – діти, що допомагає згуртовувати дитячі колективи.
Багато цікавого і корисного діти довідалися і багато чому навчилися, відвідуючи групи продовженого дня. Вихователь прагнула так організувати другу половину дня, щоб діти почували себе зручно, надійно, спокійно в стінах школи.
Колектив вчителів початкових класів – творчий колектив, мають науково-теоретичну і методичну підготовку, досконало володіють сучасними формами і методами розвиваючого навчання. Весь час спрямовують свою діяльність на вдосконалення та систематичне впровадження інноваційних форм навчально-виховної роботи з учнями. Результатом їх діяльності стають нові моделі, методи, технології навчання і виховання.
Учителі намагаються створити такі умови для розвитку особистості, за яких розкриваються унікальні здібності, властиві кожній дитині, виховується активний громадянин демократичного суспільства, будівник могутньої держави, патріот своєї Вітчизни – України.
Кожний педагог постійно вдосконалює свою педагогічну майстерність. Замислюються над тим, як зробити дітей активними учасниками навчально-виховного процесу, навчити їх думати, проникати в суть явищ. Кожного класовода хвилює питання, як зробити навчання цікавим.

Кожен урок, проведений вчителями – це цікава подорож з дітьми у світ науки, це і гра, і пізнання нового, і радість творчого пошуку. Це час зростання особистості учнів, їх розумового розвитку, творчого мислення, психологічного конфорту. Зміст праці вчителі збагачують за допомогою різноманітних інноваційних методів і прийомів. Їх уроки відзначаються логічною завершеністю, умотивованістю, оптимальністю вибору форм і методів роботи.
Вчителі поч.класів постійно спонукають учнів працювати в парах і групах, створюють умови для вільного висловлювання думки, міркування. Вчителі люблять своїх вихованців, допомагають їм усвідомити свою індивідуальність і неповторність, кожного дня під час уроків і в позакласній діяльності створюють для учнів ситуацію успіху.
Особливо багато уваги вчителі приділяють посиленню ролі самостійної практичної і розумової пізнавальної діяльності, розвитку навичок самоконтролю в процесі цілеспрямованого пошуку знань. Застосовують ігрові ситуації, головоломки, ребуси, логічні задачі, завдання на кмітливість, здогадку тощо. Кожний педагог початкової ланки –, працює з відкритим серцем.. Робота кожного класовод